BYRON SHARP // Hogyan nőnek a márkák

Nincs értékelés

A tényalapú (evidence-based) marketing alapműve.

Elérhetőség ›› ELFOGYOTT:( ‹‹
6 900 Ft –20 % 5 520 Ft
1+1 akció

Most minden megrendelés alkalmával Reklámtörténet-noteszt adunk ajándékba! (Figyelem! Ehhez a noteszt is be kell tenned a kosaradba! Az „Egyebek” kategóriában megtalálod:)

BYRON SHARP // Hogyan nőnek a márkák
Nincs értékelés
sharp cover 1
1 + 1
6 900 Ft –20 %

HOGYAN NŐNEK A MÁRKÁK
amiről a marketingszakemberek nem tudnak

A marketingesek zöme stratégiai és taktikai döntéseiket – melyek nyomán komoly pénzeket költenek el – többek között az alábbi megállapításokra alapozzák:

  • A márkák tartalmi megkülönböztetése nélkülözhetetlen; a fogyasztók egy meghatározott okból vásárolják őket.
  • A márkahűség mérőszámai az érzelmileg elkötelezett vásárlók arányát, azaz a márka erejét mutatják.
  • Olcsóbb a régi vásárlókat megtartani, mint újakat megnyerni.
  • Árpromóciókkal tartósan bővíthető egy márka vásárlói köre.
  • A tömegmarketing már nem versenyképes.

Megjelenése után kultikussá, majd rövid időn belül klasszikussá váló könyvében Byron Sharp számos, fentiekhez hasonló marketinghiedelmet ad át a múltnak.

Az ausztráliai Ehrenberg-Bass Intézet igazgató-professzora az evidence-based marketing bevezetésével a piaci növekedés valósnak vélt mozgatórugóit vonja kétségbe: többek között a márkák tartalmi megkülönböztetésének fontosságát, a szegmentáció és a targetálás szerepét, a fogyasztók érzelmi alapú elköteleződését, illetve a reklám, az árpromóciók és a hűségprogramok működési mechanizmusát.

Az eredményes marketing irányelveinek meghatározásához a vásárlói magatartás statisztikai tényeit veszi alapul – elméleti megállapításai ezáltal gyakorlati tudnivalók is a piaci növekedés iránt elkötelezett marketingigazgatók és márkamenedzserek számára.

A Hogyan nőnek a márkák mérföldkő a marketing szakirodalmában: kezdő és haladó szakembereknek nélkülözhetetlen kézikönyv, műkedvelő laikusoknak érdekes és tanulságos olvasmány.